Tuesday, September 20, 2011

~Kejadian Suraya Harun di angka 25~

Assalamualaikum w.b.t...kasih sayang buat Allah S.W.T, para Rasul, mak ayah serta sahabat handai sekalian...sejahtera hendkNYA..

Koff...Koff...Koff....terbatuk bila mengelap skrin blog aku...lama sgguh tidak update...bz meh...=p
Alhamdulillah, sudah berpuasa n sudah beraya n msih dibulan Syawal..namun entry raya blum ku terbitkan jua...wow, actually....mmg banyak entry yg mahu aku kongsikan namun kekangan2 "kemalasan" mmbuatkan aku srius mls utk menulis sejak dua menjak ini....;)

Ya, entry kali ni aku mmperihalkan kesinambungan "airmata di hari lahirku"...dlm post 2, aku xclebrate pn besday ke 25, agak tua sbenarnya brcerita bab sambut menyambut besday di angka 25...so, xyah ngengada la cik suraya nk smbut bagai...namun, ku ingat panas hingga ke ptg tp rupa2nya mendung di tengah malam!hah, rupenye masih ada insan murni yg sudi mghulurkan sebijik kek buatku smpena hari kelahiran ke -25!!ngeh3...

Yeah, ku titipkan jutaan trima kasih buat sahabat2ku........kak tiey, aimi, izan, izah n adnin!!dan mreka trgolong dlm golongan sahabat2 sepraktikum ku di SMK Nasiruddin Shah..thnx 4 the luvly suprise besday 4 me;)

Alkisahnya, pd 25 Ogos 2011 yakni hari Khamis, iaitu hari terakhir prktikum di SMKNS..kami berenam dh plan awal2 utk brbuka sama2, dismping clebrate hari last prktikum kami! so, nk dijadikan crita....pung pang pung pang kami kol bnyak restoran n resort skitar Besut smata2 utk survey menu brbuka yg lazat, mengasyikkan dan pling pnting.......MURAH (save bajet)!!bila kami bnding2kan harga, kami decide utk clebrate di Restoran Gemilang jerr.......

Sperti biasa, akulah princess yg slalu dtg lambat mane2 event pn..otw nk p restoran, dh 2-3  miskol dh trpapar di skrin hp ku dr kak tiey n aimi....n tadaaaa, bila smpai je, 5 pasang mata tgk aku smbil snyum ala2 manis gitewww n smua mkanan dh trsedia dihidangkan...tanpa buang masa, aku trus dduk....so, kami tggulah waktu berbuka dgn hati yg sabar....;)

Maka, stelah azan kedengaran, berbukalah kami dgn mnjadikan Ustzah Izzah sbagai "kepala" utk mmbaca doa berbuka..slesai mghbiskan sisa2 mkanan yg ada, kami relax2 sketika utk bg pluang nasi dlm perut dihadamkan dgn lancarnya...sedang kami asyik mengumpat, eh silap sdg kami borak2, tetibe cik Aimi kuarkan sebijik kek  smbil nyanyi "hepy besday to u" n disahut oleh kwn2 beliau yg lain...hahaha..entah kenapa slalunya aku ni akan tercium bau2 org nk wat suprise, tp kali ni serius tanda2 atau hint 2 xde lgsung n yes aku sgt trkejut maa!so, btlah muka terharu..hehe, mmg trharu pn...diorg siap beli topi lg cam bdk umo 3 thun clebrate besday 2..n utk xmghampakan, aku pkaila jugekkk wlaupun berpuluhan pasang mata sdg melihat aksiku di restoran trsebut trmsuklah jejaka hnsem di sbelah meja aku...;)

The end of story, jamulah mata anda dgn gambar2 kenangan di hari kejadian...dan penutup bg kisah ini, masing2 wat ucapan prpisahan n bergambar sbelum mnggalkan mjlis berbuka itu..tika ini, sdikit kesayuan menjengah sanubari aku...dan aku prcaya, sahabat lain juge  mmpunyai prasaan yg sama...huhuhu

Suraya Harun di angka 25;)
aimi, kak tiey n adnin;)
izan n izzah;)
comelkan topi sy?;)
Di ksempatan ini sy mengucapkan jutaan trima kasih yg xberbelah bhagi buat kak ti, aimi, adnin, izan n izah krana bnyak mmbantu diri aku yg serba kkurangan ni spanjang tempoh prktikum..n smoga kalian dpt mneruskan pngajian yg berbaki 1 semester di gedung ilmu  suluh budiman dgn smngat juang yg tinggi..doaku sntiasa mngiringi..oklah sahabat skalian, disini saja kita bersua..insyaAllah jumpa lg di lain entry!(^_^)

::smoga kita sntiasa dibawah payungNYA...amin::

1 comment:

  1. selamat hari bertambah matured sayang!!
    ~matured itu jelita =)))

    ReplyDelete